Leírás

Azoknak, akik az emberek közötti együttműködést önkéntes alapon, erőszak nélkül, mindkét fél beleegyezésével képzelik el.

Facebook oldal

sok egyéb tartalom a fb oldalunkon! facebook.com/szabfilo

2014.07.30. 13:33 Szabadság Filozófiája

Krédó

 

Minden ember a saját életének egyedüli tulajdonosa. Ez az egyetlen morális törvény, minden más ebből eredeztethető.

Ha az életem a sajátom, akkor minden, amit önerőmből építettem, faragtam, összeraktam, az enyém. Aki elveszi tőlem, az elveszi az életemnek azt a darabját, amit ráfordítottam.

Ha az életem a sajátom, akkor szabadon feladhatom, odaadhatom, elcserélhetem mindazt, ami az enyém. Beleértve bármely részemet, vagy az időmet is. Senki ebbe bele nem szólhat, ameddig nem károsítom vagy fenyegetem az ő életét vagy tulajdonát.

Ha az életem a sajátom, akkor bárhova mehetek, ha ott engem befogadnak. Senki harmadik személynek beleszólása nincsen. Ha az életem a sajátom, akkor bárkit a házamba, földemre, fogadómba beengedhetek, de bárkit onnan ki is tilthatok, és ebbe harmadik személynek beleszólása nincsen.

Ha az életem a sajátom, rossz döntéseket is hozhatok, és ebben senki nem akadályozhat meg. Bármikor segíthetnek jó tanáccsal, amit én megfogadhatok, vagy elutasíthatok.

Ha eddig jutottál az olvasásban, arra kérlek, gondolkozz el rajta, hányszor tettek rajtad erőszakot ma, a múlt héten, a múlt hónapban. Hányszor vettek el tőled valamit erővel, hányszor nem engedtek megtenni valamit, amivel nem ártasz senkinek, hányszor akadályozták meg, hogy oda menj, ahova akarsz, és úgy, ahogy akarsz? És hányszor tettél te erőszakot másokon ma, a múlt héten, a múlt hónapban. Hányszor szavaztál olyan pártra, amelyik azt ígérte, hogy elvesz, megakadályoz, betilt? Tudsz-e ma gazdasági tevékenységet folytatni anélkül, hogy ismeretlen harmadik személyek beleszólnának, és sápot szednének? Eladhatod-e a lakásodat anélkül, hogy ennek módját előírják és sápot szedjenek? Utazhatsz-e a világban anélkül, hogy egyenruhás emberek, akiket nem is ismersz, zaklatnának? Olyan iskolába járathatod-e a gyerekeidet, amilyenbe akarod, hogy ott azt tanulják, amit te jónak látsz? Megtervezheted-e szabadon miből kívánsz élni idős korodban? Választhatsz-e egészségügyi szolgáltatást, szabadon tevékenykedő orvosoktól vagy kórházaktól?

Készen állsz-e arra, hogy a fenti elvet a végsőkig végiggondold és érvényesítsd? Készen állsz-e arra, hogy mindent, ami erőszakra és lopásra alapszik, szisztematikusan megnevezz, feltárj és elvess? Ha igen, akkor neked hoztuk létre ezt az oldalt.

Szólj hozzá!

Címkék: szabadság


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadsagfilozofiaja.blog.hu/api/trackback/id/tr306559463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása